Bruiloft tips

Bruiloft

 

Verloofd zijn kan een van de meest gedenkwaardige en spannende momenten in je leven zijn. De eerste paar weken na het voorstel voel je je allebei duizelig van geluk en barst je van verwachting. Je hebt de man of vrouw van je dromen ontmoet, je hebt besloten om te trouwen, en nu is het tijd om de bruiloft te plannen, de officiële viering van jullie liefde en toewijding. We hebben een lijst van nuttige bruiloft tips.

Een bruiloft plannen

Een bruiloft is een van de belangrijkste dagen in het leven van een paar. Van fotografen, tot leveranciers selecteren, checklists maken en je soort bruiloft kiezen, er zijn veel items die op een ordelijke manier moeten worden gepland tot je die twee magische woorden zegt: 'Ja ik wil '. Of je nu 1 jaar of 3 maanden van te voren een bruiloft moet plannen.

Maak een tijdlijn

Naast het budget is een tijdlijn het belangrijkste onderdeel van het plannen van een bruiloft. Maak een redelijke tijdlijn, passend bij je planning en haal de vervaldata van een kalender in kaart. Je zult veel trouwwebsites vinden met checklists met tijdlijnen, dus zorg ervoor deze te volgen. Afhankelijk van de timing van de bruiloft, moet je ervoor zorgen dat je ruim de tijd hebt om plannen te plannen.

Een stapsgewijze handleiding om te helpen bij het plannen van de perfecte bruiloft die je gasten zullen onthouden.

Stel de trouwdatum in voordat je daadwerkelijk op zoek gaat naar locaties.
Afhankelijk van hoe ver je van tevoren op zoek bent naar de perfecte plek om je bruiloft te vieren, kunnen sommige locaties tot een jaar (of meer) van tevoren volgeboekt zijn, dus wees voorbereid op het kiezen van een alternatieve datum of zoek naar een andere locatie.

De tijd van het jaar kan de beschikbaarheid van locaties aanzienlijk beïnvloeden, en over het algemeen is het eenvoudiger en soms minder duur om een ​​winterhuwelijk te plannen dan tijdens het hoogseizoen.
Hoewel vrijdag en zaterdag de populairste dagen zijn om te trouwen, kun je ook een zondagse bruiloft overwegen, waarmee je ook kunt besparen op je totale budget.

Het budget voor de bruiloft

Bruiloften kunnen erg duur zijn, en net als bij elke andere gebeurtenis, zul je merken dat je extra items wilt toevoegen aan je hoofdlijst hoe dichter bij de datum van de bruiloft, die misschien niet in je ingestelde budget zat.
Maak een begroting en hou je eraan. Streef ernaar om nooit het ingestelde bedrag te overschrijden dat je vanaf dag één begroot hebt. Je maakt je bruiloft zelf zo duur of goedkoop als je zelf wilt, je kunt ook voor 5000 € een prachtige bruiloft hebben. Zodra je de datum hebt ingesteld, moet je ook gaan nadenken over het algehele budget. Veel locaties hebben een minimum, dus vraag dit tijdens het bekijken van de locatie. De locatie heeft ook een schatting van het aantal gasten nodig, zodat zij je een beter beeld van de totale kosten kunnen geven.

Als je teveel hebt uitgegeven aan bloemen, moet je bezuinigen op iets anders op je lijst. Wees flexibel met jezelf en geef prioriteit aan de grote uitgavenitems en must-have-items die het eerst op je budget staan, wetende dat die moeten worden betaald, in tegenstelling tot items uit de "verlanglijst" die op elk moment kunnen worden geschrapt. Maar houd altijd 10% van je totale budget voor onvoorziene uitgaven.

Beslis over de belangrijkste elementen van je bruiloft

 


  • Een ceremomie op locatie? Dit heeft ontzettend veel voordelen, je hoeft niet van stadhuis naar de feestlocatie, dus je hoeft geen vervoer te regelen van hier naar daar. En het allermooiste is dat je direct na de ceremonie kunt beginnen met een receptie. Stel je trouwt om 14.00, heb je om 15.00 je borreluurtje, met bruidstaart, of andere kleine hapjes. Je hebt zelf vooraf je foto's kunnen maken, dus rest alleen nog een fijne receptie/feest met al je genodigde. Natuurlijk heb je een leuke DJ of andere muziek, zodat de gasten zich heerlijk kunnen vermaken. Rond 17.00 a 17.30 kan de barbeque aan, of de foodtruck staat klaar. En je sluit met het feest rond 20.00, met een heerlijk toetje.
  • Wil je u een binnen- of buiten receptie?
    Als je kiest voor een openluchtfeest, zorg er dan voor dat je een alternatief plan hebt in geval van regen. Maar vergeet vooral ook niet dat het in de zomer ook zeer warm kan zijn, dus zorg altijd voor een overkapping in een vorm van een tent, of parasols.
  • Welk type receptie/feest wilt je hebben?
    Terwijl een diner het meest populaire was, zijn er vandaag de dag nog genoeg andere keuzes zoals een ontbijt of brunch, een lunch of een afternoon tea. Zeker als je een buiten ceremonie hebt in de zomertijd, is het geweldig om er direct een receptie achteraan te geven. Je kunt een borreluurtje inplannen, en enkele uurtjes daarna een barbeque, foodtruck of buffetvorm serveren.
  • Hier zijn enkele dingen om rekening mee te houden bij het kiezen van het type ontvangst.
  • Wilt je een ontvangende lijn om felicitaties in ontvangst te nemen?
    Het goede aan een ontvangende lijn is dat je al je gasten kunt begroeten en het geeft hen de gelegenheid om je te feliciteren. Het kan echter zeer tijdrovend zijn en veel paren willen tegenwoordig liever elke tafel bezoeken, wat minder formeel is.
    Als je ervoor kiest om een ​​ontvangende lijn te hebben, moet de volgorde zijn: moeder of ouders van de bruid, moeder of ouders van de bruidegom, bruid, bruidegom, bruidsmeisjes.
  • Wil je officieel worden aangekondigd als je feest begint?
    Dit kan een leuke manier zijn om de avond te beginnen en je kunt voor het eerst als getrouwd stel eenvoudig door de DJ of bandleider worden binnen gehaald. Als iedereen op de dansvloer staat, kun je er ook meteen van profiteren om je openingsdans meteen erachter aan te doen.
  • Wil je een toost?
    Toosts kunnen een prachtig moment zijn voor het paar en de gasten, maar het is het beste om ze kort en krachtig te houden.
    Vraag of iemand die een toast geeft het relatief kort houdt en stel iemand aan om de tijd in de gaten te houden.
    De bruid en bruidegom kunnen ook een paar dankwoorden zeggen vlak voordat ze de taart snijden, aansluitend met een toost.
  • Wanneer begint het dansen?
    Tegenwoordig begint het dansen meestal nadat het avondeten is afgelopen, Heb je aansluitend een receptie/feest, dan begin je met de openingsdans als alle gasten binnen zijn. Een openingsdans is niet verplicht, maar zorgt er wel voor dat je gasten ook weten wanneer het feest begint. Zorg ervoor dat je muziek selecteert waar alle gasten van zullen genieten, met een variëteit voor alle leeftijden.
  • Welke soorten foto's zou je willen hebben? De receptie/feest is een gelegenheid voor geweldige foto's, dus denk na over groepen die je misschien niet eerder op de dag tegenkomt, met wat familie en vrienden. Je kunt je fotograaf ook laten weten of er bepaalde details zijn die je uit de ontvangstruimte wilt halen. Als je fan bent van spontane fotografie, krijg je tijdens de receptie of feest vaak de meest mooie kiekjes.
  • Overweeg je je boeket en / of kousenband te gooien?
    Dit is een traditie die leuk kan zijn en om je gasten erbij te betrekken, maar sommige stellen kiezen ervoor om dit deel helemaal over te slaan.
  •  

    Zitplaatsen maken

    Als je een zittend diner hebt, kan het sorteren van de zitplaatsen een behoorlijke klus zijn, dus het is goed om hier al vroeg mee te beginnen.

    De bruid en bruidegom kunnen ofwel alleen aan een tafel zitten, meestal tegenover hun gasten, of ze kunnen aan een grotere tafel zitten. Sommige stellen geven er echter de voorkeur aan om aan tafel tussen de gasten te zitten voor een meer moderne uitstraling.
    Ouders zitten meestal samen met familie en vrienden aan een tafel.
    Denk goed na over ouders en hun plaatsing, zodat ze niet te dicht bij een spreker staan ​​of op een plek die om een ​​andere reden ongemakkelijk is.
    Hoewel plaatskaarten de meest formele manier zijn om zitplaatsen te regelen, kan het een goede optie zijn als u bang bent om mensen naast elkaar te plaatsen die niet met elkaar kunnen opschieten, en het kan ook nuttig zijn voor de gasten. Anders zijn plaatskaarten met alleen de naam en het tafelnummer een gebruikelijke manier om zitplaatsen te regelen en kunnen ze hun eigen stoel aan die tafel kiezen.

    Beslissen over het eten

    Voor veel paren en hun gasten is eten een van de belangrijkste elementen van het feest, en iets dat iedereen zich nog vele jaren zal herinneren.
    Het kiezen van een menu kan leuk zijn en je kunt je gasten iets speciaals bieden, maar vergeet niet in gedachten te houden dat sommige gasten misschien dieetbeperkingen hebben, bespreek dit met je cateraar om erachter te komen wat de mogelijkheden zijn. Het is misschien een goed idee om vooraf van je gasten te horen of ze allergieën of speciale vereisten hebben.
    Voor een zittend diner is het gebruikelijk om gedrukte menu's aan tafel te hebben.
    Beslis of je een buffet vorm of zittend diner wil. Er zijn ook andere alternatieven, zoals food trucks, Barbeque etc... dus bespreek al deze opties met je cateraar.

    Kies waar de bruidstaart zal worden geplaatst en bepaal wanneer het wordt gesneden

    Meestal is er een aparte kleine taarttafel en moet je beslissen wanneer de taart wordt gesneden.
    Bepaal of je wilt dat de cake deel uitmaakt van het dessert of dat alle gasten op het feest een stuk taart krijgen, wat vaak een dure aangelegenheid is, maar hiermee kun je besparen op je bruidstaart!
    Je kunt de cake snijden wanneer je klaar bent om een ​​dessert te serveren, sommige koppels kiezen ervoor om dit direct na het avondeten of vroeg in de avond te doen, zo zijn er geen onderbrekingen bij het dansen, of een alternatief is om dit ongeveer een uur voor het einde van de avond te doen.
    Zorg ervoor dat de fotograaf je plan kent, zodat ze klaar zijn om het moment vast te leggen waarop je de taart aansnijdt.

    Tot slot

    Bruiloften kunnen zo leuk zijn om te plannen! Het hebben van de juiste tools en tips van tevoren, zal een heel eind helpen bij het nemen van de duik in het soms overweldigende. Hopelijk komen deze tips van toepassing.

     

     

    Deel
    Meer leuke artikelen