Tips voor je bruiloftsfeest een leuke feestavond

tips voor feestavond bruiloft

De receptie of avondfeest is waar het bruiloftsfeest echt begint en als je ervoor wilt zorgen dat gasten worden weggeblazen door alles, van het decor tot het entertainment, bekijk dan deze leuke ideetjes en tips om indruk te maken!

Licht letters

Je kunt niet een beetje personalisatie verslaan als het gaat om het maken van je grote dag met je eigen verlichte letter, ze zijn een geweldige manier om dit aan te pakken. Je kunt alles krijgen van je namen, bruiloftshashtag en initialen tot slogans zoals 'love' of mr & mrs 'in oplichtende vorm. Het creëert een echt leuk focuspunt en je kunt er zeker van zijn dat je gasten er ook dol op zullen zijn!

Gepersonaliseerde tafelnamen

We zijn een grote fan van tafelnamen. Ze zijn een van de goedkoopste en gemakkelijkste manieren om je dag te personaliseren en kunnen variëren van jeugdfoto's van jullie beiden tot je favoriete nummers of bands. Ze zijn ook een geweldige manier om gasten een beetje inzicht te geven in de relatie en voorkeuren van jou en je partner en om mensen aan het praten te krijgen.

Entertainment

Bruiloftentertainment is de afgelopen jaren echt van de grond gekomen, met alles van zingende ijscoman, cabaretiers, goochelaars en Karikatuur artiesten die een geweldige show voor je gasten opzetten.

Photobooth plezier

Dit is de laatste jaren een grote hype geworden op bruiloften omdat paren proberen een aantal geweldige herinneringen vast te leggen en hun gasten te vermaken. En als je op zoek bent naar een leuk huwelijksbedankje is een photobooth de perfecte oplossing!

Een flip-flopmand met 'dansschoenen

Dit geniale idee wordt altijd goed ontvangen! Bruiloften zijn erg leuk, maar als je de hele dag hakken draagt ​​denk aan zo'n uurtje of 8 , zul je alleen maar blij zijn met een mand met flats of slippers om je door het dansen te loodsen.

Je eigen bruiloftshashtag

Het spreekt voor zich dat je gasten zullen snappen, dus als u zeker wilt weten a). je krijgt een kopie van hun foto's en b.) je neemt ze mee, maak je eigen bruiloftshashtag zodat iedereen kan taggen.

Een snoepbuffet

Er gaat niets boven een lekkere zoete lekkernij. zelfs na een viergangenmenu! Het snoepbuffet is zo populair als een fotohokje, is een geweldig alternatief.zet je geld in op een snoepbuffet zodat gasten later op de avond van een suikershot genieten! Ook weer zeer toepasselijk als huwelijksbedankje, als de gasten snoep kunnen scheppen om mee te nemen

Late Night snacks

Als je op zoek bent naar een lekkere snack op het einde van je feest, zijn er veel smakelijke midnight snacks om uit te kiezen, zoals foodtrucks die alles uitdelen, van chips, hamburgers en smakelijke taco's. Je gasten zullen het zeer waarderen!

Dansvloer

Zorg ervoor dat de dansvloer de plek is waar je moet zijn, van een oogverblindende LED-dansvloer tot leuke rekwisieten en verzoekkaarten voor muziek, zodat je gasten graag op de dansvloer staan

In plaatst van een receptieboek kun je ook een leuke alternatief neerzetten waar de gasten hun naam op zetten, van een te gekke vaas, tot een heus schilderij. Zo zijn er nog tal van andere leuke alternatieve gastenboeken.

 

Tips Handjes schudden

Heb je veel gasten en wil je geen handjes schudden op je bruiloft, leg dan kaartjes op de tafel met de tekst. ( We vonden het erg fijn dat u bent geweest, maar handjes schudden doen we liever niet meer op het einde) De meeste gasten hebben hier het volste begrip voor.

Geen muziek in verband met geloofsredenen

Heb je een bruiloft met gasten die muziek niet waarderen om geloofsredenen, begin dan pas met de muziek om 22.00 tot b.v. 1.00. Zet op uw trouwkaart de muziek begint om 22.00. Gasten die de muziek niet waarderen, zijn dan hiervan van te voren op de hoogte gesteld.

Stukjes en voordrachtjes

Probeer om de voordrachten en stukjes op de feestavond in te plannen in het begin van de avond.
Voor de bruid, wil je de rest van de avond lekker kunnen dansen, kun je na 22.00 een andere jurk aandoen.
Leg wegwerp fotocamera's op de tafels zodat de gasten ook spontaan leuke foto's kunnen maken.

Opening feestavond

Denk bij de opening van je feest aan een champagnebuffet, laat de band of Deejee hierbij een favoriet nummer van jullie spelen. En vraag alle mensen om de champagnetoren te staan, gebruik hierbij wat licht vuurwerk, je partycentrum kan je hier vast meer over vertellen. Of serveer een drankje in de kleur van jullie bruiloftsstijl.

Vul je feest op met een vrolijke of een gekke animatie acts.

Laat iemand gewoon tussen de gasten lopen b.v een gekke ober of een schoenenpoetser in de zaal of in de hal bij binnenkomst levensechte standbeelden die de gasten laten schrikken.

Decoratie feestzaal

Een leuke versiertip voor de zaal, zet heliumballonnen in de vorm van harten met een lint op de tafel. Kan je ook zelf makkelijk doen. Kies een kleuren thema.

Afsluiting trouwfeest

Ter afsluiting van het feest laat een dreamflyer ofwel ufoballon in de lucht, dit is een grote lampion die langzaam de lucht in gaat en als een sterretje weer verdwijnt. Je kunt er ook meerdere nemen voor een nog mooier effect, het bruidspaar zal versteld staan. Ook een sfeervol kado voor het bruidspaar. Maar de gewone sterretjes bij de laatste dans zijn nog steeds een favoriet.

Deel