De meeste tijd word besteed aan het zoeken naar de perfecte trouwlocatie, en wat voor soort locatie je wilt.
En iedereen die aan de grote trouwlocatie tour is begonnen, zal weten dat, hoewel je veel tijd hebt met de eigenaar, verkoopmedewerker of locatiecoördinator hebt gehad, je meestal een stel cruciale vragen vergeten bent te stellen.

Het advies is dus als je een locatie gaat bekijken, neem dan een lijst met vragen mee en noteer de antwoorden terwijl je daar bent. Op die manier heb je a) alle informatie die je nodig hebt en b) concrete antwoorden om locaties te vergelijken. Dit maakt de beslissing van de voor en nadelen van de trouwlocaties zoveel makkelijker met de juiste beslissing nemen. De belangrijke vragen en checklist voor een trouwlocatie geven we hier op een rijtje.



De eerste vragen om aan een trouwlocatie te stellen

Om je op weg te helpen, hebben we een algemene lijst samengesteld met vragen voor trouwlocaties die alle verschillende aspecten behandelen. Er zijn twee hoofdvragen die je moet weten voordat je verder kunt met een locatie waarin je bent geïnteresseerd.

Is de gewenste datum vrij?

Heeft de zaal genoeg zitplaatsen voor je gasten?

Naast deze basisvragen, zijn er een heleboel grote en kleine problemen die moeten worden opgelost met uw potentiële locatie. Deze lijst is bedoeld om je een breed overzicht te geven van de dingen die je moet vragen om verrassingen later te voorkomen. Sommige zijn van toepassing op jullie, andere niet, dus je kunt ze gewoon overslaan wanneer je met de locatie aan het overleggen bent.

Onthoud dat wanneer je meerdere locaties bezoekt, je de antwoorden op elk van deze locaties noteert, zodat je ze later gemakkelijk kunt vergelijken.

Beschikbaarheid, kosten en capaciteit

  • Wat is de beschikbaarheid rond onze ideale datums?
  • Wat is de capaciteit voor een zittend diner?
  • Is er een minimale bezetting aan gasten?
  • Zijn er kosten voor zaalhuur?
  • Biedt u speciale pakketten aan, wat is er precies bij inbegrepen?
  • Wat zijn de totale kosten
  • Wat zijn de voorwaarden met betrekking tot annulering?
  • Heeft u verschillende zalen om uit te kiezen?
  • Is het een exclusieve huur?
  • Bent u een officiële trouwlocatie voor een burgerlijk huwelijk?
  • Wat zijn de betalingsvoorwaarden / wanneer moeten we betalen, wat is het voorschot?
  • Is er wettelijke aansprakelijkheidsverzekering?
  • Wat is het beleid en kosten in verband met annulering
  • Zijn er meerdere bruiloften deze dag?
  • Welke ruimtes mogen we gebruiken?
  • Is er een buitenruimte
  • Kunnen er trouwfoto’s worden gemaakt.
  • Zijn er vóór het huwelijk veranderingen gepland in het gebouw (verbouwingen, schilderijen, kleuren, enz.)?


Eten en drinken

  • Doet uzelf de catering?
  • Zo nee, zijn er keukenfaciliteiten en servies?
  • Wat zijn de drankprijzen?
  • Is er een alcohol vergunning?
  • Mogen we onze eigen alcohol meenemen?
  • Zo ja, hoeveel betalen we aan kurkengeld?
  • Zijn er kosten verbonden aan het brengen van onze eigen bruidstaart of dessert tafel ( Schotelgeld)
  • Kunnen we ’n all-inn prijs afspreken?
  • Tot hoe laat mogen we feesten?

Accommodatie en mogelijkheden voor gasten

  • Zijn er overnachtingsmogelijkheden?
  • Is er een bruidssuite bij de zaalhuur inbegrepen?
  • Zo nee, heeft u een ruimte voor het bruidspaar / haar & make-up?
  • Zo nee, kunnen onze gasten ergens slapen in de buurt?
  • Is er voldoende garderobe?
  • Is er voldoende parkeer gelegenheid
  • Is het toegankelijk voor gasten met een handicap?
  • Zijn er faciliteiten om baby’s te verschonen?
  • Is er een invalide toilet
  • Is er een rookruimte?

Personeel

  • Zijn er aparte kosten voor bedienend personeel
  • Is er een interne huwelijkscoördinator?
  • Wie zal dat zijn op die dag?
  • Wordt er eventueel een standaard maaltijd verzorgd voor fotograaf, weddingplanner, of videograaf

Ruimte

  • Is er een aparte ruimte voor, ceremonie, diner, receptie, feestavond?
  • Zo niet wat zijn de doorlooptijden
  • Welke apparatuur biedt u aan? (Luidsprekers, microfoons, iPod, beeldscherm etc
  • Tot hoe laat mogen we op de locatie blijven?
  • Tot hoe laat mogen we muziek afspelen?
  • Zijn er eventuele muziek of geluidsbegrensers.
  • Is confetti toegestaan
  • Wat als het een bijzonder warm, koud is of regent
  • Is er een veilige plek voor geschenken?
  • Is er een dansvloer?
  • Hoeveel ruimte podia is er voor de band of deejee?

Decoreren en details

  • Heeft u tafels en stoelen (en kunnen we ze zien)
  • Kunnen we onze eigen stoelen en tafels inhuren?
  • Wanneer kunnen verhuurbedrijven ze voor de bruiloft afleveren
  • Heeft u een inventaris van decoratie zoals vazen, kandelaars, linnengoed, etc
  • Mogen we decoraties ophangen aan de muren of plafonds?
  • Zijn kaarsen of fakkels toegestaan?
  • Hoe ziet de zaal ’s avond uit met verlichting
  • Kunnen we vuurwerk, foodtrucks, graspellen toepassen?
  • Vanaf hoe laat kunnen we terecht om de zaal te decoreren, of ceremonie plaatsten te decoreren.
  • Wanneer moet de decoratie weer afgebroken worden?

Neem deze handige trouwlocatie checklist mee om zo alles ter plaatse te kunnen vragen en noteren