Jij en je partner hebben misschien een hectische huwelijksdag gepland, een die begint met haar en make-up bij het krieken van de dag en eindigt ver na middernacht en pas nadat de laatste gast is vertrokken. Maar besef goed hoe je met de planning omgaat tussen ceremonie en huwelijksreceptie.

Maar je gasten hebben een veel minder drukke agenda, een die waarschijnlijk veel wachttijd omvat; wachten bij het gemeentehuis, wachten op je komst bij de kerk, wachtend in de rij om je te feliciteren en begroeten na de ceremonie, wachtend tussen het einde van de ceremonie en de opening van de receptie, dan eigenlijk zitten en wachten tot jij en je nieuwe echtgenoot arriveren en de receptie kan beginnen .
Al dat wachten kan oplopen tot vele, vele uren, dus hoewel traditioneel bruidsparen de neiging hebben om gasten te laten wachten tussen de receptie en ceremonie, vinden bruidsparen nieuwe manieren om gasten te ontvangen in de uren tussen de ceremonie en de receptie.



Om ervoor te zorgen dat je gasten een geweldige tijd hebben op jullie huwelijk, is timing alles . En als je een tijdsverschil hebt tussen je ceremonie en je receptie, geen zorgen maken, een kloof tussen de ceremonie en de receptie is vrij algemeen, vooral bij katholieke bruiloften die een volledige mis bevatten en meestal eerder op de dag beginnen. De grote vraag is: wat kunnen jullie en je gasten doen om de tijd te vullen tussen het uitwisselen van geloften en het grote feest?

Er zijn een paar attente dingen die een bruidspaar kan doen om ervoor te zorgen dat gasten niet urenlang in hun auto zitten te wachten, terwijl zij op pad gaan om foto’s te laten maken.

Houd het gat zo kort mogelijk als je kunt

Als je ceremonie vroeg in de dag moet beginnen om religieuze redenen, maar je wilt een avondreceptie, dan heb je waarschijnlijk een tijdsverschil tussen je ceremonie en je receptie. We raden meestal aan dat deze tijdsverschillen niet langer dan 60 tot 90 minuten moeten duren, maar dat is niet altijd mogelijk. Als er echter een manier is om je receptie naar een vroeger tijdstip te brengen , ga ervoor. Lange pauzes tussen de ceremonie en de receptie kunnen voor veel gasten ongemakkelijk zijn , dus zelfs als je geen grote fan bent van een middagreceptie, is het misschien de moeite waard om je gasten hiermee blij te maken.

Hier zijn enkele ideeën voor wat te doen tijdens een kloof tussen je ceremonie en je receptie.
spellen tusssen ceremonie en huwelijksreceptie

Spelletjes en activiteiten

Als je bijzonder lang moet wachten, kun je een leuke spelletjesmiddag houden. Om dit te laten werken, moet je de gasten van tevoren op de hoogte stellen, misschien door hen te vragen hun eigen teams in het proces samen te stellen. Als je eenmaal de details van de deelnemende teams hebt, stel dan een reeks spelletjes en activiteiten samen waaraan gasten van alle leeftijden kunnen deelnemen (zonder te zweten), zoals een speurtocht, spelletjes kwis of karaoke.

Natuurlijk zijn bingo en eenvoudige dobbelstenen, bord en kaartspellen altijd favoriet en, hoe oubollig het hele ding ook klinkt, je zult versteld staan ​​hoeveel plezier iedereen heeft en hoe gedenkwaardig het voor je gasten zal zijn. Het is ook een fantastische manier om gasten aan beide kanten het ijs voor de receptie te laten breken.



Organiseer een groepsactiviteit.

Een van de beste manieren om je gasten tijdens tussen de ceremonie en de receptie bezig te houden, is door een activiteit te plannen, zoals een puzzeltocht door de stad of een groepsbezoek aan een lokaal museum of tuin. Dit is vooral een goed idee als je veel gasten van buiten de stad hebt die misschien geen raad weten wat ze tijdens de pauze moeten doen. Zorg voor vervoer van je ceremonie naar de activiteit en daarna naar de receptie en zorg ervoor dat er hapjes en drankjes bij zijn inbegrepen. Je gasten zullen het waarderen en de activiteit zal alleen maar bijdragen aan het plezier van je trouwdag. Is het tijdsverschil 1 tot 2 uurtjes kan dit vaak opgevangen worden door naar de feestlocatie te gaan, en een klein hapje te eten of iets te drinken.

Huur een stadstourbus / boot
Houd een danswedstrijd
Huur een entertainer (komiek, karikaturisten of goochelaar)
Stuur gasten op een mysterieuze tour
Huur een fotohokje
Heb je geen huwelijksreceptie
Sommige trouwen vroeg in de middag, zonder een receptie, maar wel een avondfeest. Overweeg voor je dag gasten een mini receptie te houden voordat het feest begint. De meeste locaties hebben feestzalen, bars of restaurants waar je lichte snacks en drankjes kunt nuttigen, zodat je gasten kunnen mixen en mengen om alvast in de sfeer van het feest te komen. Een andere optie is om een ​​mini receptie te organiseren op je ceremonielocatie (bijvoorbeeld in een kerkkelder of achtertuin) direct na de ceremonie. Zorg dan wel voor een shuttle om je gasten naar de feestlocatie te brengen, zodat iedereen op tijd is voor het grote feest. Ja, dit zijn extra uitgaven, maar zullen zeker helpen om de gemoedstoestand omhoog te houden.

Tijd voor je huwelijksreportage

De meest voor de hand liggende manier voor jou en je nieuwe echtgenoot om een ​​kloof te overbruggen tussen de ceremonie en de receptie is om foto’s te maken. Aan de andere kant betekent een lange pauze tussen ceremonie en receptie dat julie en de fotograaf de tijd hebben om foto’s te maken op verschillende locaties, van een schilderachtig park tot jullie favoriete plekken.

De perfecte locatie

Het uitkiezen van de perfecte locatie voor je huwelijk is vaak niet zo eenvoudig. Het moet voor de meeste gasten niet te ver zijn, en het voornaamste ze moeten de gasten kunnen bekoren. De ultieme locatie is natuurlijk deze waar je alles bij de hand hebt, een prachtige tuin, waar je op een heerlijk terras kan vertoeven, en waar je elkaar ook nog eens het JAWOORD kan geven. Als dan de kloof maar een paar uurtjes is tussen ceremonie en receptie, zullen de gasten zich niet snel vervelen. Maar als ze in de morgen een gemeentelijk huwelijk hebben, en daarna een kerkelijk huwelijk, en 4 uur nadien een receptie of feest? begrijp dan dat gasten vaak niet snel even terug naar huis kunnen. Dus zorg ervoor dat je gasten opgevangen worden door één van bovenstaande tips.